Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.12.2010, sygn. ILPP2/443-1694/10-2/BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1694/10-2/BA
Czy wniesienie do Spółki aportem niezabudowanej nieruchomości gruntowej po byłym miejskim wysypisku jest zwolnione od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku od towarów i usług?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 11 października 2010 r. (data wpływu 13 października 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności wniesienia aportem niezabudowanej nieruchomości gruntowej po byłym miejskim wysypisku jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 października 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności wniesienia aportem niezabudowanej nieruchomości gruntowej po byłym miejskim wysypisku.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Miasto jako właściciel x Sp. z o.o. zamierza wnieść aportem do Spółki nieruchomość gruntową w zamian za udziały. Przedmiotem aportu jest niezabudowana nieruchomość gruntowa, położona na obszarze byłego wysypiska śmieci, które było eksploatowane od 1966 r. do maja 1995 r. Obecnie jest w fazie rekultywacji. Postanowienie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta x wskazuje przeprowadzenie na terenie byłego wysypiska stałych odpadów komunalnych pełnej rekultywacji, z przeznaczeniem go na cele urządzonej zieleni publicznej i urządzeń rekreacyjnych oraz terenów użytków rolnych bez prawa zabudowy, a w niewielkiej części skoncentrowane na usługi ogólnomiejskie (publiczne i komercyjne). Dla terenów na którym jest położona działka nie ma obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego. Natomiast dane z ewidencji gruntów wg stanu na dzień 25 marca 2010 r. wskazują, że jest to teren rekreacyjno-wypoczynkowy - Bz. A. Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy jest podstawowym instrumentem realizacji polityki przestrzennej na obszarze gminy, w tym lokalnych zasad zagospodarowania przestrzennego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right