Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15.07.2010, sygn. ILPP2/443-628/10-4/EWW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-628/10-4/EWW
1. Czy wynagrodzenie Spółki wynikające z opisanego programu marketingowego stanowi wynagrodzenie za świadczenie usług?
2. Czy w przypadku uznania świadczenia Spółki za świadczenie usług, miejscem ich opodatkowania jest miejsce, w którym usługobiorca posiada siedzibę (Szwajcaria)?
3. Czy Spółka powinna rozliczać się ze szwajcarskim przedsiębiorstwem wypłacającym wynagrodzenie za pomocą faktur VAT, w których ze względu na miejsce świadczenia nie będzie zawarty polski podatek od towarów i usług?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki , przedstawione we wniosku z dnia 27 kwietnia 2010 r. (data wpływu 4 maja 2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia 2 lipca 2010 r. (data wpływu 8 lipca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie świadczenia usług, ich miejsca opodatkowania oraz dokumentacji jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 4 maja 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie świadczenia usług, ich miejsca opodatkowania oraz dokumentacji. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 2 lipca 2010 r. (data wpływu 8 lipca 2010 r.) o doprecyzowanie stanu faktycznego oraz wyjaśnienia dotyczące danych osobowych wskazanych we wniosku.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca prowadzi działalność polegającą między innymi na sprzedaży sprzętu komputerowego. Jednym z kluczowych producentów sprzętu komputerowego sprzedawanego przez niego jest koncern X (dalej X). Wyroby tej marki Spółka zakupuje od dystrybutora. Posiada ona status Partnera X, który został jej nadany po spełnieniu warunków co do poziomu kompetencji oraz innych warunków marketingowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right