Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16.09.2010, sygn. IPPP3/443-536/10-4/MPe, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-536/10-4/MPe

VAT - w zakresie świadczonych usług kompleksowej pomocy assistance.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2005r., Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2007r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 26.05.2010r. (data wpływu 01.06.2010r.) uzupełnione w dniu 26.08.2010r. (data wpływu) na wezwanie z dnia 10.08.2010r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie świadczonych usług kompleksowej pomocy assistance jest:

  • nieprawidłowe w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego dla świadczonych na rzecz firm zagranicznych usług transportowych oraz w zakresie odsprzedaży na rzecz firm zagranicznych usług hotelowych,
  • prawidłowe w pozostałym zakresie.

UZASADNIENIE

W dniu 01.06.2010r. wpłynął ww. wniosek uzupełniony w dniu 26.08.2010r. (data wpływu) na wezwanie z dnia 10.08.2010r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie świadczonych usług kompleksowej pomocy assistance.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka jest pośrednikiem organizującym kompleksową pomoc assistance dla klientów zmotoryzowanych w kraju i zagranicą. Usługi świadczone są na rzecz firm. W wykonaniu ww. usług zagraniczna firma zgłasza do Spółki kolizje auta swojego klienta na terenie Polski. W ramach zgłoszenia ww. szkody Spółka otrzymuje zlecenie na:

  1. odholowanie pojazdu do najbliższego serwisu,
  2. naprawy odholowanych pojazdów,
  3. przewiezienie pasażerów z miejsca zdarzenia do hotelu,zapewnienie poszkodowanemu klientowi samochodu zastępczego (do 30 dni),
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00