Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 18.08.2010, sygn. IPPP3/443-427/10-5/MPe, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-427/10-5/MPe

W zakresie korekty wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2005r., Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2007r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 30.04.2010 r. (data wpływu 07.05.2010 r.) uzupełnione pismem z dnia 12.07.2010 r. (data wpływu 14.07.2010 r.) na wezwanie z dnia 30.06.2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 07.05.2010 r. wpłynął ww. wniosek uzupełniony pismem z dnia 12.07.2010 r. (data wpływu 14.07.2010 r.) na wezwanie z dnia 30.06.2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca, jest spółką z siedzibą w USA, nieposiadającą stałego miejsca prowadzenia działalności na terenie Polski, zarejestrowaną dla celów polskiego podatku VAT. Wnioskodawca jest również zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług w kilku innych państwach członkowskich UE, między innymi w Wielkiej Brytanii oraz w Niemczech.

Przedmiotem działalności Wnioskodawcy w Polsce jest m.in. dystrybucja urządzeń oraz produktów medycznych (tzw. okluderów) używanych w czasie zabiegów kardiologicznych (dalej Produkty) przez placówki medyczne na terenie kraju (dalej Placówki Medyczne). Produkty są przemieszczane jako towary będące własnością Wnioskodawcy z magazynu mieszczącego się w innym kraju członkowskim, np. w Wielkiej Brytanii (gdzie Wnioskodawca wytworzył, nabył lub zaimportował Produkty) do Polski. Produkty są przewożone do Placówek Medycznych na terytorium kraju w zestawach. W skład zestawu wchodzi kilka okluderów w różnych rozmiarach. Podczas operacji kardiologicznych Placówki Medyczne dokonują pobrania z reguły jednego okludera z zestawu (zależnie od jego rozmiaru koniecznego dla operowanego pacjenta). Wynika to z faktu, iż dopiero w czasie operacji możliwe jest stwierdzenie jaki rozmiar okludera potrzebny jest dla danego pacjenta. W związku z powyższym, konieczne jest, aby w zestawie dostarczanym do Placówki Medycznej znajdowały się okludery we wszystkich rozmiarach.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00