Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 15.06.2010, sygn. IPPB2/415-220/10-2/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/415-220/10-2/AK

opodatkowanie wartości świadczeń przyznanych z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w postaci kart przepłaconych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 15.03.2010 r. (data wpływu 18.03.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania wartości świadczeń przyznanych z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w postaci kart przedpłaconych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18.03.2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania wartości świadczeń przyznanych z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w postaci kart przepłaconych.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Sp. z o.o. (dalej Wnioskodawca) dokonuje zamówień przedpłaconych kart podarunkowych bonus + V. Electron w firmie zajmującej się wprowadzaniem i obsługą takich kart na rynku polskim (dalej zwanej Wydawcą). Wydawca wprowadza karty we współpracy z jednym z komercyjnych banków oraz organizacją V. Każda karta związaną jest ze specjalnym rachunkiem technicznym prowadzonym przez bank. Przed użyciem karty rachunek wymaga zasilenia przez Wnioskodawcę. Wnioskodawca wykorzystuje opisane karty jako formę nagradzania swoich pracowników. Karty te, po zasileniu przez Wnioskodawcę, są następnie przekazywane określonym pracownikom. Pracownicy ci mogą przy użyciu kart, dokonywać dowolnych zakupów w każdym punkcie usługowo - handlowych, który akceptuje karty V. Mogą oni również dokonywać przy pomocy tych kart płatności w transakcjach internetowych. Pracownicy nie muszą posiadać rachunku związanego z kartą. Wspomniane rachunki techniczne prowadzone są na imię Wnioskodawcy. Karty wydawane będą z określonym terminem ważności, a Wnioskodawca będzie mógł w tym czacie zasilać je dowolną ilość razy. Zasilenia odbywać się będą na podstawie zlecenia wydanego przez Wnioskodawcę w formie określonej przez Wydawcę. Wnioskodawca zamierza traktować przekazanie kart pracownikom jako świadczenie dokonywane w ramach działalności socjalnej, finansowanej zgodnie z przepisami o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych. Świadczenia te zostaną sfinansowane w całości ze środków Funduszu Świadczeń Socjalnych (ZFŚS). W związku z powyższym Wnioskodawca zamierza je traktować jako świadczenia wolne od podatku dochodowego do kwoty 380 zł., na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz. U. z 2000 r., Nr 14, poz. 176, ze zm.) - dalej zwanej updof.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00