Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15.11.2010, sygn. IBPBI/2/423-1252/10/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-1252/10/AP
Czy prawidłowe będzie, przy zmianie zasad (polityki) rachunkowości z dniem 1 stycznia 2009 r., zgodnie z którą pozostałe do rozliczenia koszty remontów taboru z roku 2008 dla celów rachunkowych zostały rozliczone w ujęciu z kapitałami własnymi jako koszty lat poprzednich - w pozycji zysk (strata) z lat ubiegłych, zaliczenie także na dzień 1 stycznia 2009 r. takich pozostałych do rozliczenia w czasie kosztów remontów taboru z roku 2008 jednorazowo w koszty uzyskania przychodów, w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 09 sierpnia 2010 r. (data wpływu do tut. BKIP 13 sierpnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie momentu rozliczenia w koszty uzyskania przychodów nierozliczonych wydatków związanych z remontem taboru kolejowego w sytuacji zmiany polityki rachunkowości (pytanie oznaczone we wniosku nr 3) - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 sierpnia 2010 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie momentu rozliczenia w koszty uzyskania przychodów nierozliczonych wydatków związanych z remontem taboru kolejowego w sytuacji zmiany polityki rachunkowości.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Spółka prowadzi swą podstawową działalność gospodarczą w zakresie handlu paliwami i infrastrukturą kolejową. Spółka jest również właścicielem 222 szt. wagonów kolejowych, które wydzierżawia innym podmiotom.