Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24.09.2010, sygn. IBPP1/443-583/10/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-583/10/AW

Premia pieniężna udzielana za określone zachowanie kontrahenta polegające na świadczeniu na rzecz odbiorcy usługi, winna być dokumentowana fakturą VAT

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 15 czerwca 2010r. (data złożenia 18 czerwca 2010r.), uzupełnionym pismami z dnia 3 września 2010r. (data złożenia 3 września 2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie premii pieniężnych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 czerwca 2010r. złożono w tutejszym organie wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie premii pieniężnych.

Wniosek został uzupełniony pismami, które złożono w tut. organie w dniu 3 września 2010r. będącymi odpowiedziami na wezwanie tut. organu z dnia 23 sierpnia 2010r. znak IBPP1/443-583/10/AW.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny (ostatecznie sformułowany w piśmie z dnia 3 września 2010r.):

Wnioskodawca jako podmiot gospodarczy jest producentem osprzętu elektrotechnicznego. Nie prowadzi własnych placówek handlowych, a dystrybucja sprzedaż wyprodukowanych towarów odbywa się przede wszystkim na podstawie zawartych umów o współpracy handlowej zarówno z grupami klientów, jak i klientami indywidualnymi zwanymi dalej ogólnie Nabywcami. Umowy te w sposób kompleksowy określają warunki współpracy pomiędzy Wnioskodawcą i Nabywcami i, w szczególności, przewidują szereg odrębnie traktowanych instrumentów mających na celu intensyfikację obrotów między jej stronami, m.in. rabaty, usługi w zakresie promocji towarów, działań marketingowych, reklamy czy premie pieniężne w ramach wymienionych usług.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00