Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.04.2010, sygn. IBPP1/443-1281/09/LSz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-1281/09/LSz
W przedmiotowej sprawie premie pieniężne są udzielane w związku z wykonywaniem czynności opodatkowanych podatkiem VAT, , a zatem Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących udzielone kontrahentom premie pieniężne.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 grudnia 2009r. (data wpływu 15 grudnia 2009r.), uzupełnionym pismem z dnia 5 marca 2010r. (data wpływu 10 marca 2010r.) oraz z dnia 2 kwietnia 2010r. (data wpływu 7 kwietnia 2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu rozliczania udzielanych premii pieniężnych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 grudnia 2009r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu rozliczania udzielanych premii pieniężnych.
Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 5 marca 2010r. (data wpływu 10 marca 2010r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 22 lutego 2010r. oraz pismem z dnia 2 kwietnia 2010r. (data wpływu 7 kwietnia 2010r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 24 marca 2010r.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny (opis stanu faktycznego przyjęto z uzupełnienia wniosku z dnia 2 kwietnia 2010r.):
Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Spółka posiada podpisane ze swoimi odbiorcami umowy regulujące współpracę handlową. Umowy te regulują, kwestie związane z zakupem towarów handlowych oraz działaniami mającymi na celu zintensyfikowanie sprzedaży towarów poprzez różnego rodzaju akcje marketingowe i promocyjne. Umowa o świadczenie usług marketingowego wspierania sprzedaży obejmuje prowadzenie akcji reklamowych w środkach masowego przekazu, umieszczaniu towarów handlowych spółki w ulotkach, gazetkach informujących, organizowanie akcji promocyjnych towarów przy okazji otwierania nowych sklepów, prowadzenie akcji promocyjnych-reklamowych skierowanej do poszczególnych grup klientów, świadczenie usług informacyjno-doradczych skierowanych do klientów, natomiast umowa o świadczenie usług intensyfikacji sprzedaży obejmuje ekspozycję wzorów, próbek towarów nabytych od Wnioskodawcy na terenie sklepów, świadczenie usług informacyjno-doradczych, zapewnienie optymalnego dostępu klientów do towarów nabytych od Wnioskodawcy poprzez przedstawienie towarów w sposób odpowiadający potrzebom klientów, udostępnienie na żądanie Wnioskodawcy kwartalnych statystyk sprzedaży jej towarów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right