Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 26.02.2010, sygn. IBPP4/443-1675/09/JP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-1675/09/JP

prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony od dokonanego zakupu środków transportu

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 grudnia 2009r. (data wpływu 28 grudnia 2009r.), uzupełnionym pismem z dnia 15 lutego 2010r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony od dokonanego zakupu środków transportu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 grudnia 2009r. złożono ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony od dokonanego zakupu środków transportu. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 15 lutego 2010r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Miasto na prawach powiatu z siedzibą Urzędu Miasta (dalej: Gmina) planuje wystąpienie z wnioskiem o dofinansowanie zakupu autobusów z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013, działanie 3.2 Transport publiczny.

Gmina ma być beneficjentem pomocy/dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. W umowie zakupu taboru autobusowego jako płatnik ma być wskazany Urząd Miasta - jednostka budżetowa Gminy. Urząd Miasta jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Zgodnie z przyjętym założeniem, po dokonaniu zakupu, autobusy te zostaną przekazane w formie aportu, zamiennie na udziały, do M. Sp. z o.o., w której Gmina jest jedynym udziałowcem. Przedmiotowa spółka wykonuje zadania własne Gminy polegające na zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty w zakresie lokalnego transportu zbiorowego (art. 7 ust. 1 pkt 4 ustawy o samorządzie gminnym).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00