Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 07.01.2010, sygn. IBPBII/1/415-780/09/BD, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBII/1/415-780/09/BD

Czy koszt uczestnictwa w wycieczce w kwocie 23,00 zł stanowił będzie przychód dla uczestnika wycieczki w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy będzie on podlega zwolnieniu przedmiotowemu wynikającemu z art. 21 ust. 1 pkt 68a ww. ustawy?
Na jakim druku wykazać ewentualny przychód, czy pobrać zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 września 2009r. (data wpływu do tut. Biura 09 października 2009r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych sfinansowania kosztu uczestnictwa w wycieczce mieszkańcom i ich dzieciom w ramach akcji Lato w mieście jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 09 września 2009r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych sfinansowania kosztu uczestnictwa w wycieczce mieszkańcom i ich dzieciom w ramach akcji Lato w mieście.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Rada osiedla będąca jednostką pomocniczą jednostki samorządu terytorialnego, którą jest gmina, zorganizowała wycieczkę dla mieszkańców i dzieci w ramach akcji Lato w mieście. Zgodnie z art. 5 ustawy o samorządzie gminnym, gmina może tworzyć jednostki pomocnicze: sołectwa oraz dzielnice, osiedla i inne. Jednostką pomocniczą może być również położone na terenie gminy miasto. Jednostkę pomocniczą tworzy rada gminy, w drodze uchwały, po przeprowadzeniu konsultacji z mieszkańcami lub z ich inicjatywy. Zasady tworzenia, łączenia, podziału oraz znoszenia jednostki pomocniczej określa statut gminy. Przepis art. 35 wyżej cytowanej ustawy stanowi, że organizację i zakres działania jednostki pomocniczej określa rada gminy odrębnym statutem, po przeprowadzeniu konsultacji z mieszkańcami. Statut może przewidywać powołanie jednostki niższego rzędu w ramach jednostki pomocniczej. Statut jednostki pomocniczej określa w szczególności: nazwę i obszar jednostki pomocniczej, zasady i tryb wyborów organów jednostki pomocniczej, organizację i zadania organów jednostki pomocniczej zakres zadań przekazywanych jednostce przez gminę oraz sposób ich realizacji, zakres i formy kontroli oraz nadzoru organów gminy nad działalnością organów jednostki pomocniczej. Statut Miasta w § 72 określa, ze jednostkami pomocniczymi miasta są rady osiedla. O utworzeniu, połączeniu, podziale i zniesieniu osiedla rozstrzyga rada w drodze uchwały, z uwzględnieniem następujących zasad:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00