Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29.12.2010, sygn. ITPP1/443-923/10/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-923/10/MS

Czy Spółdzielnia prawidłowo określiła obowiązek podatkowy, dokonując jednorazowego zafakturowania obliczonego czynszu od dobudowanej części obiektu?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 14 września 2010 r. (data wpływu 20 września 2010 r.), uzupełnionym w dniu 10 grudnia 2010 r. oraz 22 grudnia o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu świadczenia usług najmu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 września 2010 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu świadczenia usług najmu.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółdzielnia na podstawie umowy najmu z dnia 15 grudnia 1999 r. wynajęła spółce cywilnej lokal o powierzchni 80 m2, w celu prowadzenia w nim działalności gastronomicznej. Był to obiekt wolnostojący, służący poprzednio za portiernię. Czynsz najmu strony ustaliły w wysokości 800 zł plus VAT, płatny do dnia 10 każdego miesiąca.

W 2002 r. wynajmująca spółka zgłosiła konieczność rozbudowy wynajmowanego obiektu, z uwagi na fakt, iż budynek o dotychczasowej powierzchni nie spełniał obowiązujących wymogów sanitarnych związanych z prowadzoną przez spółkę działalnością. Ponieważ w tym okresie, Spółdzielnia nie dysponowała odpowiednimi środkami finansowymi, dlatego też w dniu 2 lipca 2002 r., zawarła z wynajmującym umowę określającą sposób rozbudowy i rozliczenia jej kosztów budowy. W § 9 zawartej w 2002 r. umowy określono, iż w celu zrekompensowania nakładów poniesionych na budowę obiektu (budynku usługowo-gastronomicznego) najemca płacił będzie od części dobudowanej wynajmującemu obniżony czynsz na pokrycie podatku od nieruchomości w wysokości 300 złotych miesięcznie plus należny podatek VAT, przy czym obniżona stawka czynszu obowiązywać będzie przez okres 7 lat od rozpoczęcia działalności gospodarczej w tym lokalu, jednak nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2009 r. Natomiast w § 10 zawartej umowy wskazano, iż po okresie 7 lat, warunki dalszego najmu zostaną ustalone pomiędzy wynajmującym i najemcą odrębną umową (tj. po 31 grudnia 2009 r.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00