Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 30.09.2010, sygn. ITPP2/443-768/10/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-768/10/AW
Uznanie otrzymywanych płatności (premii pieniężnych) za wynagrodzenie za świadczenie usług podlegających opodatkowaniu.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 21 lipca 2010 r. (data wpływu 27 lipca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania otrzymywanych płatności (premii pieniężnych) za wynagrodzenie za świadczenie usług podlegających opodatkowaniu jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27 lipca 2010 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania otrzymywanych płatności (premii pieniężnych) za wynagrodzenie za świadczenie usług podlegających opodatkowaniu.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka prowadzi działalność polegającą m. in. na sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, których producentem jest koncern P.. Ww. towary Spółka kupuje od dystrybutora. Spółka posiada status partnera P., który został Jej nadany po spełnieniu warunków, co do poziomu kompetencji, oraz innych warunków marketingowych. Spółka, jako partner, uczestniczy w programach marketingowych, organizowanych przez spółkę I. (I.) z siedzibą w Szwajcarii, które mają przyczynić się do zwiększenia pozycji rynkowej produktów P. w określonych segmentach produktów. Złożony wniosek dotyczy programu PFR payment for results (zapłata za wyniki), który jest realizowany w edycjach kwartalnych. Zgodnie z zasadami programu, premia zostanie wypłacona pod warunkiem, że towar zostanie sprzedany do klienta końcowego. Po osiągnięciu założonego programem celu, partner ma prawo otrzymać wynagrodzenie. Po zakończeniu kwartału, na podstawie danych sprzedażowych, następuje rozliczenie i partner otrzymuje informację o wysokości przysługującego mu wynagrodzenia (premii). Premia zależy od pewnych parametrów, lecz jej podstawą jest procent od wartości produktów P. sprzedanych przez Spółkę do użytkowników końcowych. Wartość tę określa się na podstawie wartości produktów zakupionych przez nią od dystrybutorów posiadających umowy dystrybutorskie dla produktów P.. W zależności od stopnia, w jakim wyznaczony cel sprzedażowy został osiągnięty przez Spółkę, premia może nie przysługiwać w ogóle, przysługiwać zgodnie z podanym procentem wartości zakupów lub być zwiększona poprzez stosowanie odpowiedniego mnożnika. Zasady wyliczania premii różnią się w szczegółach dla poszczególnych grup produktów P.. Dla niektórych grup produktowych nie jest wyznaczany cel sprzedażowy - wówczas wynagrodzenie w postaci premii jest ustalonym procentem od wartości produktów sprzedanych przez Spółkę, wyliczone na podstawie produktów zakupionych przez nią od dystrybutorów. Do wartości premii nie wlicza się wartości sprzedaży do dystrybutorów i innych partnerów. Ze względu na fakt, iż brak jest fizycznej możliwości zmierzenia sprzedaży zrealizowanej na rzecz klienta końcowego, premię oblicza się na podstawie zakupów dokonanych przez Spółkę od dystrybutorów według raportów przez nich przedstawianych. Gdyby Spółka dokonała sprzedaży do dystrybutora, to sprzedaż ta zostanie uwidoczniona w raporcie i nie zwiększy wartości wypłacanej premii.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right