Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 30.06.2010, sygn. ITPB1/415-333/10/MR, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB1/415-333/10/MR

Czy od środków finansowych pochodzących z Unii Europejskiej (75% wartości netto usługi) należy odprowadzić podatek dochodowy, czy podatek ten należy odprowadzić wyłącznie od wartości wkładu publicznego w ramach usługi, czyli od 25% wartości przychodu netto?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 29 marca 2010 r. (data wpływu 1 kwietnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania usług doradczych - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 kwietnia 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania usług doradczych.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca planuje świadczenie usług doradczych ze środków Unii Europejskiej. Planowane przez Wnioskodawcę świadczenie usług doradczych związane jest z uruchomieniem w 2009 r. przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa działania 114 Korzystanie z usług doradczych przez rolników i posiadaczy lasów objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013. Podstawa prawna uruchomienia tego działania to: art. 20 lit. a) pkt iv, art. 24 rozporządzenia Rady (WE) nr 1698/2005 z dnia 20 września 2005 r. w sprawie wsparcia obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) (Dz. Urz. UE L 277/1 z 21 października 2005 r.) oraz art. 15 pkt 5.3.1.1.2. załącznika II do rozporządzenia Komisji (WE) nr 1974/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1698/2005 w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) (Dz. Urz. UE L 368/15 z 23 grudnia 2006 r.). Możliwość świadczenia tych usług wynika z uzyskanej przez firmę Wnioskodawcy akredytacji MRiRW niezbędnej do doradzania w zakresie objętym wspomnianym działaniem. Środki finansowe w ramach tego działania pochodzą w 75% z Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW). Reszta to wkład publiczny i własny beneficjenta ostatecznego usługi, czyli rolnika. Beneficjent ostateczny pokrywa 20% netto wartości usługi i 100% podatku VAT. Pozostała 20% przekazuje ARiMR, jako Agencja Płatnicza rolnikowi lub bezpośrednio podmiotowi świadczącemu usługę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00