Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 31.03.2010, sygn. ITPP2/443-108/10/EŁ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-108/10/EŁ

Opodatkowanie czynności wniesienia aportem nieruchomości zabudowanej oraz środków trwałych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 4 lutego 2010 r. (data wpływu 8 lutego 2010 r.), uzupełnionym w dniu 31 marca 2010 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przekazania aportem do spółki prawa handlowego nieruchomości zabudowanej oraz środków trwałych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 lutego 2010 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 31 marca 2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przekazania aportem do spółki prawa handlowego nieruchomości zabudowanej oraz środków trwałych.

W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Powiat zamierza przekazać do spółki z o.o. (P. jest spółką, która powstała z inicjatywy Powiatu), w której posiada 100% udziałów, aportem budynki, grunt oraz środki trwałe po zlikwidowanej jednostce organizacyjnej, tj. Szpitalu Powiatowym. W zamian obejmie udziały w podwyższonym kapitale spółki. Powiat był organem założycielskim zlikwidowanego szpitala. Wszedł w posiadanie nieruchomości, będących przedmiotem aportu, oznaczonych ewidencyjnie numerami działek 82/2, 83 i 84 o łącznej powierzchni 2,3777 ha (obręb 3), zabudowanych budynkami szpitalnymi o łącznej powierzchni użytkowej 9.832,04 m, na mocy decyzji Wojewody. W budynkach dokonano nakładów przekraczających 30% wartości budynków. Od chwili nabycia prawa własności ww. nieruchomości Powiat nie korzysta z odliczenia podatku od towarów i usług. Rada Powiatu uchwałą z dnia 14 lutego 2008 r. zdecydowała o likwidacji szpitala. Początkowo określiła zakończenie likwidacji na dzień 28 lutego 2008 r. Następnie uchwałą z dnia 24 września 2009 r. zdecydowała, że likwidacja nastąpi z dniem 31 grudnia 2009 r., a Sąd Rejestrowy wykreślił z Krajowego Rejestru Sądowego szpital - proces likwidacji tym samy został zakończony.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00