Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 09.11.2009, sygn. ILPP1/443-982/09-4/AI, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-982/09-4/AI

Czy w świetle powołanych przepisów ustawy o VAT:
1. spełnienie przez danego Odbiorcę warunków uprawniających go do otrzymania od Spółki premii pieniężnej stanowi świadczenie usług w rozumieniu przepisu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT wg stawki 22%, przy czym premia pieniężna stanowi wynagrodzenie należne Odbiorcy od Spółki za tak rozumianą usługę?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. reprezentowanej przez pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 17 sierpnia 2009 r. (data wpływu 19 sierpnia 2009 r.) uzupełnionym pismem z dnia 6 października 2009 r. (data wpływu 8 października 2009 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych wypłacanych dystrybutorom jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 sierpnia 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych wypłacanych dystrybutorom. Powyższy wniosek uzupełniono pismem z dnia 6 października 2009 r. o doprecyzowanie opisanego stanu faktycznego oraz o dokonanie wpłaty brakujących opłat.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka jest producentem m. in. okuć, podnośników, zawiasów oraz innych elementów do mebli. Odbiorcami produktów Spółki są przede wszystkim firmy dystrybucyjne (dalej Odbiorcy). Spółka podpisuje z niektórymi Odbiorcami umowy, w których określane są zasady przyznawania im przez Spółkę premii pieniężnych. Umowa podpisana z każdym z Odbiorców określa indywidualnie zasady przyznawania i wysokość premii pieniężnej. Wysokość przyznanej premii pieniężnej ustala się zasadniczo na bazie wskaźnika procentowego uzależnionego od wartości zakupionych przez Odbiorcę towarów w okresie odpowiadającym rokowi obrotowemu Spółki, tzn. od 1 lipca danego roku do 30 czerwca roku następnego. Przy obliczaniu wysokości premii pieniężnej nie będzie brana pod uwagę wartość towarów zakupionych po cenach specjalnych. Sposób obliczania premii pieniężnej w przypadku osiągnięcia przez Odbiorcę progu wartości zakupów określa następujący wzór:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00