Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 11.03.2009, sygn. ILPP2/443-1135/08-3/ISN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1135/08-3/ISN

Stawka na roboty budowlane

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 12 grudnia 2008 r. (data wpływu 18 grudnia 2008 r.) uzupełnionym w dniu 26 lutego 2009 r. o brakującą opłatę, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla robót budowlanych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 grudnia 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla robót budowlanych. Wniosek został uzupełniony w dniu 26 lutego 2009 r. o brakującą opłatę.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Gmina ogłosiła przetarg na remont i modernizację budynku hotelu na budynek mieszkalny z częścią usługową - przychodnia zdrowia. Inwestor w specyfikacji nie określił stawki podatku VAT, jak również nie podał oznaczenia PKOB 11. W ostatni dzień przed złożeniem ofert Inwestor dokonał podziału podatku VAT, dzieląc powierzchnię budynku proporcjonalnie do wykorzystanych po remoncie funkcji. I tak, przewidział ok. 94% na budynek mieszkalny i ok. 6% na część usługową - przychodnię zdrowia, czyli 94% ma być fakturowane ze stawką 7% VAT, zaś 6% ze stawką 22%. Czy w ogóle taki podział jest słuszny, skoro w chwili obecnej jest to hotel... Cały demontaż i rozbiórka jest dokonywana w budynku hotelowym. Cały remont i modernizacja jest w chwili, w której budynek pełni funkcję niemieszkalną. Sam Inwestor podkreślił w specyfikacji SIWZ i projekcie: Przebudowa i rozbudowa budynku hotelowego na budynek mieszkalny wielorodzinny, że hotel będzie budynkiem mieszkalnym dopiero po zakończeniu prac remontowych, po odbiorze oraz po dokonaniu inwentaryzacji po przejęciu budynku po remoncie od Wykonawcy (Wnioskodawcy). Dla Zainteresowanego w dalszym ciągu jest to budynek hotelu, w trakcie robót budowlanych. Czy wobec tak niejasnej sytuacji, należy zastosować podatek VAT w wysokości 22%, wystawiając fakturę dla Inwestora... Inwestor nie przedłożył oświadczenia dla niższej stawki podatku, czyli dla zastosowania 7%, a nawet stwierdził, że podatek należy stosować według Ordynacji podatkowej, zgodnie z przepisami i ustawą o podatku od towarów i usług, twierdząc, że jest zainteresowany tylko kwotą brutto, zaś rozwiązania podatkowe go nie interesują. Wnioskodawca dokonał kilku telefonów celem uzyskania informacji: do urzędu skarbowego, urzędu statystycznego oraz do krajowej informacji podatkowej. W tej ostatniej uzyskał konkretną odpowiedź, że należy podtrzymać podatek VAT w wysokości 22%, w związku z tym zwrócił się o odpowiedź pisemną, podtrzymującą udzieloną informację telefoniczną.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00