Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.01.2009, sygn. ILPP2/443-980/08-2/EN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-980/08-2/EN

Czy nieodpłatne przekazanie towarów klientom i potencjalnym klientom Spółki nie podlega opodatkowaniu VAT w świetle przepisów ustawy o VAT w brzmieniu obowiązującym od 1 czerwca 2005 r.?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością , przedstawione we wniosku z dnia 20 października 2008 r. (data wpływu 27 października 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów klientom i potencjalnym kontrahentom jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 października 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów klientom i potencjalnym kontrahentom.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji i sprzedaży technicznych artykułów ściernych, obrabiarek i narzędzi mechanicznych, części i akcesoriów samochodowych. W celu zwiększenia poziomu sprzedaży i atrakcyjności oferowanych produktów, a także pozyskania nowych klientów, w ramach działań marketingowych i prosprzedażowych, Spółka przekazuje nieodpłatnie klientom i potencjalnym kontrahentom różnego rodzaju towary, tj.:

  1. produkty będące w ofercie sprzedażowej Spółki, dzięki którym klient lub kontrahent ma możliwość zapoznania się z ich jakością oraz przetestowania przydatności wyrobów Spółki w konkretnych sytuacjach; ilości wydawanych towarów uniemożliwiają jednak uznanie ich za próbki w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług (dalej: ustawa o VAT), np.: narzędzia ścierne, tarcze, narzędzia diamentowe, narzędzia spojone, ściernice trzpieniowe, ściernice do przecinania i szlifowania, produkty maskujące i czyszczące, narzędzia i maszyny dla budownictwa, produkty wykańczania, polerowania i zabezpieczania służące w przemyśle samochodowym i inne będące w ofercie Spółki,
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00