Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 13.10.2009, sygn. IPPB5/423-485/09-5PJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-485/09-5PJ
1) Czy Spółka - w związku z przyszłą spłatą pożyczek - będzie zobowiązana odpowiednio skorygować przychody lub koszty podatkowe o różnice kursowe powstałe między dniem otrzymania aportów, a dniem faktycznej spłaty pożyczek, obliczone według faktycznie zastosowanego kursu waluty z tych dni, tj. kursu średniego NBP zastosowanego przez Spółkę do wyceny pożyczek na dzień otrzymania aportów oraz kursu faktycznie zastosowanego albo kursu średniego NBP - przy braku kursu faktycznie zastosowanego - z dnia spłaty pożyczek? 2) Czy odsetki zapłacone w związku z pożyczkami będą stanowiły koszt podatkowy Spółki w momencie ich zapłaty w części dotyczącej odsetek naliczonych bądź skapitalizowanych za okres od dnia otrzymania aportu? 3) Czy w związku z nabyciem zorganizowanych części przedsiębiorstw jako wkładów niepieniężnych, Spółka będzie zobowiązana do kontynuowania amortyzacji dokonywanej przez spółki wnoszące aporty od wartości początkowej przyjętej przez spółki wnoszące aporty, z uwzględnieniem dokonanych dotychczas przez te spółki odpisów amortyzacyjnych oraz Spółka będzie uprawniona do zaliczania odpisów amortyzacyjnych od otrzymanych w ramach aportów składników majątkowych w całości do kosztów uzyskania przychodów Spółki?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 18.08.2009 r. (data wpływu 21.08.2009 r. ) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w części dotyczącej:
- skutków podatkowych odnośnie różnic kursowych ,
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right