Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 30.10.2009, sygn. IPPP2/443-863/09-2/BM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-863/09-2/BM
opodatkowanie czynności nieodpłatnego przekazania towarów na cele reprezentacji i opodatkowanie czynności nieodpłatnego przekazania egzemplarzy testowych do agencji badawczych
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 04 sierpnia 2009r. (data wpływu 07 sierpnia 2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług:
- w zakresie opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania towarów na cele reprezentacji oraz możliwości odliczenia podatku naliczonego od tego przekazania - jest nieprawidłowe
- w zakresie opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania egzemplarzy testowych do agencji badawczych i innych podwykonawców Spółki oraz przekazania pracownikom wykonującym pracę w domu narzędzi niezbędnych do wykonywania tej pracy oraz możliwości odliczenia podatku naliczonego od tego przekazania - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 07 sierpnia 2009r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania towarów na cele reprezentacji oraz możliwości odliczenia podatku naliczonego od tego przekazania.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest największym wydawcą publikacji prawnych i biznesowych na rynku polskim. Spółka wchodzi w skład międzynarodowego koncernu wydawniczego. W ofercie Spółki znajdują się produkty elektroniczne, książki, czasopisma, jak również szkolenia i konferencje. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej, Spółka podejmuje liczne przedsięwzięcia mające na celu wsparcie sprzedaży dla pozyskania nowych, jak również utrzymania obecnych klientów Spółki. Przedsięwzięcia te realizowane są przez Wnioskodawcę w różnej formie. W ramach prowadzonych akcji marketingowych, Spółka dokonuje nieodpłatnych przekazań towarów na rzecz różnych podmiotów. Szczegółowy opis poszczególnych kategorii przekazań został przedstawiony poniżej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right