Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 26.08.2009, sygn. IPPP1-443-658/09-4/PR, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-658/09-4/PR

określenie momentu powstawania obowiązku podatkowego w związku z otrzymaniem zaliczki na poczet wykonania usług oraz możliwości dokonania korekty podatku w związku z rezygnacją z nabycia usług

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 29.06.2009r. (data wpływu 06.07.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu powstawania obowiązku podatkowego w związku z otrzymaniem zaliczki na poczet wykonania usług oraz możliwości dokonania korekty podatku w związku z rezygnacją z nabycia usług - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 06.07.2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu powstawania obowiązku podatkowego w związku z otrzymaniem zaliczki na poczet wykonania usług oraz możliwości dokonania korekty podatku w związku z rezygnacją z nabycia usług.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

W przedmiotowym stanie faktycznym:

  1. Spółka, prowadzi w Polsce działalność hotelową
  2. W ramach prowadzonej działalności hotelowej, Spółka świadczy w Hotelach na rzecz zorganizowanych grup oraz gości indywidualnych (Klienci) usługi obejmujące w szczególności usługi noclegowe, usługi gastronomiczne i usługi konferencyjne (Usługi);
  3. Zgodnie z umowami zawieranymi przez Spółkę w związku z powyższymi Usługami (Umowy):
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00