Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.04.2009, sygn. IPPP2/443-135/09-2/BM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-135/09-2/BM

Nieodpłatne przekazanie towarów oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z zakupem towarów będących przedmiotem nieodpłatnego przekazania.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 04 lutego 2009r. (data wpływu 11 lutego 2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • nieodpłatnego przekazania towarów jest nieprawidłowe
  • prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z zakupem towarów będących przedmiotem nieodpłatnego przekazania jest prawidłowe

UZASADNIENIE

W dniu 11 lutego 2009r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresienieodpłatnego przekazania towarów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z zakupem towarów będących przedmiotem nieodpłatnego przekazania.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest dystrybucja sprzętu elektronicznego m.in. zestawów kina domowego, projektorów, kamer, telewizorów, akcesoriów samochodowych, odtwarzaczy DVD itp. W celu zwiększenia obrotów z tytułu sprzedaży tego sprzętu, Spółka podejmuje różnego rodzaju działania promocyjne i marketingowe skierowane do podmiotów, które nabywają wspomniane towary, tzn. do hurtowników, sieci supermarketów, sprzedawców detalicznych (dalej: kontrahenci) oraz do ostatecznych nabywców (dalej: klienci).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00