Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.02.2009, sygn. IPPP1-443-2207/08-5/MP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-2207/08-5/MP
Projekt spełnia przesłanki wyodrębnienia organizacyjnego i finansowego i jednocześnie mógłby prowadzić działalność gospodarczą w sposób niezależny. Stanowi zatem zorganizowaną część przedsiębiorstwa a jego sprzedaż pozostanie poza zakresem opodatkowania podatkiem od towarów i usług.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 19.12.2008 r. (data wpływu 19.12.2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19.12.2008 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka udziela pożyczek mikro i małym przedsiębiorstwom na cele związane z prowadzoną przez nie działalnością gospodarczą. W ramach planowanej reorganizacji, której głównym celem jest rozszerzenie zakresu działalności gospodarczej Spółka podjęła się w 2006 r. projektu utworzenia banku (dalej Projekt). Celem Projektu jest utworzenie i kompleksowe przygotowanie nowego podmiotu banku do podjęcia działalności, w tym przygotowanie pod względem administracyjnym, operacyjnym, technicznym. Rozpoczęcie działalności operacyjnej Banku planowane jest w pierwszej połowie 2009 r. W świetle przepisów ustawy Prawo bankowe, banki mogą rozpocząć prowadzenie działalności dopiero po pozytywnym zakończeniu postępowania wynikającego z przepisów ustawy Prawo bankowe w zakresie ich utworzenia i uzyskaniu zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego (dalej KNF) na działalność. W świetle tych ograniczeń, czynności przygotowawcze związane z utworzeniem i przygotowaniem Banku do działalności podejmowane są obecnie przez Spółkę. Projekt tworzony jest na bazie aktywów i pracowników posiadanych przez Spółkę w chwili podjęcia decyzji o realizacji Projektu oraz aktywów i pracowników nabywanych / zatrudnianych sukcesywnie przez Spółkę od momentu podjęcia decyzji o utworzeniu Banku.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right