Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 18.09.2009, sygn. IBPP2/443-495/09/ASz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-495/09/ASz

Opodatkowanie wypłaty bonusu.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 czerwca 2009r. (data wpływu do tut. organu 29 czerwca 2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w kwestii opodatkowania wypłaty bonusu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 czerwca 2009r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w kwestii opodatkowania wypłaty bonusu.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (zwany dalej również Spółką) jest producentem nośników oraz gotowych produktów w postaci płyt z muzyką, filmami i oprogramowaniem na CD i DVD.

W ramach umowy zawartej z jednym ze swoich klientów (nabywcą wytwarzanych towarów), Spółka zobowiązała się, biorąc pod uwagę dotychczasową współpracę, że po przekroczeniu w 2008r. określonego wartościowo poziomu obrotu, nabywca uzyska od Spółki jednorazowy bonus z tytułu wykonanej usługi, w ustalonej przez strony kwocie netto (plus należny podatek VAT).

Zgodnie z preambułą do umowy przewidującej wypłacenie bonusu, przyznanie nabywcy bonusu było uzasadnione faktem, iż w ramach współpracy handlowej ze Spółką podejmował on działania mające na celu realizację takiego poziomu zakupów, który umożliwia uzyskanie od Spółki bonusu z tytułu istotnej wartości dokonanych zakupów. Ponadto w ramach wzajemnej współpracy stron nabywca podejmował na rzecz Spółki działania o charakterze promocyjnym, w szczególności poprzez informowanie potencjalnych kontrahentów o wysokim zawodowym potencjale jako producenta oraz doświadczeniu biznesowym gwarantującym wykonywanie zleceń w najwyższej jakości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00