Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.09.2009, sygn. IBPBII/1/415-536/09/BD, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBII/1/415-536/09/BD
Czy ekwiwalent wypłacany telepracownikom za korzystanie z Internetu, na własnym sprzęcie komputerowym będzie korzystał ze zwolnienia od opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 13 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 19 czerwca 2009r. (data wpływu do tut. Biura - 25 czerwca 2009r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania ekwiwalentu wypłacanego telepracownikom za korzystanie z Internetu przy użyciu ich własnego sprzętu komputerowego - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25 czerwca 2009r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania ekwiwalentu wypłacanego telepracownikom za korzystanie z Internetu przy użyciu ich własnego sprzętu komputerowego.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca zatrudnia telepracowników, którzy wykonują dla niego zlecone prace we własnych mieszkaniach. Dla wykonania tychże prac niezbędny jest sprzęt komputerowy wraz z oprogramowaniem oraz dostęp do Internetu, za pośrednictwem którego pracownik komunikuje się z pracodawcą. Za pośrednictwem Internetu pracownicy przesyłają pracodawcy także rezultaty ich pracy. Wszelki sprzęt komputerowy niezbędny do wykonania pracy oraz komunikacji z pracodawcą bądź klientami pracownicy zapewniają sobie sami. Wyjątkiem są tylko certyfikaty niezbędne do bezpiecznego połączenia z pracodawcą. Pracownicy we własnym zakresie zapewniają sobie dostęp do Internetu, czego wymaga pracodawca, nie przesądzając przy tym, w jaki sposób dostęp ten pracownicy mają uzyskać. W szczególności we własnym zakresie pracownicy ci zawierają umowę z operatorem internetowym, na podstawie której uzyskują dostęp do Internetu. Wnioskodawca na podstawie umów wypłaca telepracownikom miesięczny ekwiwalent za korzystanie z Internetu dla potrzeb wykonywania telepracy (w wysokości 40 zł dla pracowników pracujących w pełnym wymiarze czasu pracy, a 20 zł dla pracowników zatrudnionych w połowie wymiaru czasu pracy). Ekwiwalent ten nie odpowiada dokładnie kosztom ponoszonym przez poszczególnych telepracowników na nabycie usługi dostępu do Internetu, gdyż pracodawca nie ingeruje w sposób uzyskania dostępu do Internetu oraz w wysokość kosztów. Wysokość ekwiwalentu została ustalona przez pracodawcę w sposób zryczałtowany na podstawie prognozowanych potrzeb pracodawcy i pracownika związanych z należytym wykonywaniem telepracy oraz uśrednionych kosztów rynkowych uzyskania dostępu do Internetu. Realnych kosztów ponoszonych przez pracowników za dostęp do Internetu wnioskodawca nie zna, podobnie jak nie są mu znane proporcje, w jakich pracownicy wykorzystują Internet do pracy, a w jakich do zajęć prywatnych. Zgodnie z oświadczeniem pracownika zawartym w umowie z wnioskodawcą otrzymuje on ekwiwalent za wykorzystywanie własnych narzędzi pracy dla potrzeb pracodawcy, w tym ekwiwalent za wykorzystywanie Internetu na potrzeby telepracy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right