Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 17.04.2009, sygn. IBPP2/443-83/09/ASz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-83/09/ASz
opodatkowanie czynności nieodpłatnego przekazania katalogów reklamowych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. A, przedstawione we wniosku z dnia 27 stycznia 2009r. (data wpływu 2 lutego 2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania katalogów reklamowych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2 lutego 2009r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania katalogów reklamowych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca jest firmą projektową zajmującą się opracowywaniem i sprzedażą gotowych projektów domów jednorodzinnych, dwurodzinnych, wielopokoleniowych, domów w zabudowie szeregowej, a także projektów gotowych garaży i pawilonów handlowych. Sprzedaż projektów domów jest podstawową działalnością Wnioskodawcy.
W celu zwiększenia przychodów z podstawowej działalności oraz dotarcia do jak najszerszego kręgu potencjalnych nabywców projektów Wnioskodawca zleca wykonanie katalogów poglądowych zawierających podstawowe informacje o oferowanych przez Spółkę gotowych projektach domów. W przedmiotowych katalogach prezentowane są wizualizacje oferowanych przez Wnioskodawcę projektów domów wraz z podstawowymi informacjami technicznymi i budowlanymi, a tak opracowane materiały mają pomóc potencjalnym odbiorcom w wyborze właściwego projektu i zakupie go od Wnioskodawcy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right