Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 07.01.2009, sygn. IBPP2/443-992/08/UH, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-992/08/UH

Czy sposób dokumentowania przez Wnioskodawcę przyznanych premii notą uznaniową jest prawidłowy?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. , przedstawione we wniosku z dnia 10 października 2008r. (data wpływu 21 października 2008r.), uzupełnionym pismem z dnia 6 stycznia 2009r. (data wpływu 6 stycznia 2009r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy sposób dokumentowania przyznawanych premii notą uznaniową jest prawidłowy - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 października 2008r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie ustalenia czy sposób dokumentowania przyznawanych premii notą uznaniową jest prawidłowy.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 6 stycznia 2009r. (data wpływu 6 stycznia 2009r.).

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Przedmiotem zapytania Wnioskodawcy jest rozstrzygnięcie kwestii dotyczących dokumentowania przyznawanych premii pieniężnych (bonusów) po osiągnięciu określonej w umowie handlowej wielkości sprzedaży towarów handlowych. W celu zwiększenia obrotów z odbiorcami Wnioskodawca zamierza premiować ich przyznając w okresach kwartalnych, półrocznych lub rocznych premie pieniężne (bonusy). Wysokość premii pieniężnej uzależniona jest od wysokości zrealizowanych przez Partnera obrotów i wynika z tabeli zamieszczonej w umowie określającej poszczególne progi obrotów. Premie (bonusy) są udzielane w ramach realizowanych przez Wnioskodawcę transakcji sprzedaży i nie wpływają na ceny sprzedaży oraz osiągniętą przez Wnioskodawcę marżę, dotyczą wszystkich dostaw w określonym czasie, nie zobowiązują klienta do dokonywania zakupów wyłącznie w sieci sprzedaży Wnioskodawcy. W razie stwierdzenia zaległości płatniczych Partnera trwających dłużej niż 45 dni od terminu wymagalności cen sprzedaży Wnioskodawca będzie mógł jednostronnie rozwiązać niniejszą Umowę ze skutkiem natychmiastowym składając Partnerowi oświadczenie na piśmie. W takim przypadku strony będą uznawały za nie ziszczony warunek przyznania premii pieniężnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00