Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 30.10.2009, sygn. ITPP1/443-812/09/BK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-812/09/BK

Stawka podatku dla rozbudowy i przebudowy Domu Pomocy Społecznej.

INTERPRETACJA INDWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 31 sierpnia 2009 r. (data wpływu 2 września 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku dla rozbudowy i przebudowy Domu Pomocy Społecznej - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 września 2009 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku dla rozbudowy i przebudowy Domu Pomocy Społecznej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie pomocy społecznej. Do zadań własnych zaliczono obowiązek prowadzenia i rozwój infrastruktury domów pomocy społecznej o zasięgu ponadgminnym oraz umieszczenie w nich skierowanych osób. Jednostką organizacyjną powiatu, realizującą jego zadania jest Dom Pomocy Społecznej. Wnioskodawca posiada filię, która jest placówką stacjonarnego stałego i okresowego pobytu, świadczącą usługi w zakresie potrzeb bytowych, opiekuńczych i wspomagających. Zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005 r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz.U. Nr 217 poz. 18378) dom opieki społecznej funkcjonuje w sposób zapewniający właściwy zakres usług, zgodny ze standardami określonymi dla danego typu domu w oparciu o indywidualne potrzeby mieszkańca domu. Wnioskodawca w chwili obecnej nie spełnia wymogów standaryzacji. W budżecie jednostki na rok 2009 zaplanowano zadanie inwestycyjne, polegające na rozbudowie i przebudowie filii, mające na celu osiągnięcie wymaganej przepisami prawa standaryzacji. Wykonawca ww. zadania inwestycyjnego zostanie wybrany w ogłoszonym przetargu nieograniczonym, gdzie jedynym kryterium jest cena. Oferenci są zobowiązani podać cenę oferty netto, podatek VAT oraz cenę oferty brutto. Już na obecnym etapie komisja przetargowa ma problem, jaka obowiązuje stawka podatku VAT (7% czy 22%). Podanie przez oferenta nieprawidłowej stawki podatku VAT będzie skutkowało odrzuceniem oferty przetargowej i może spowodować złożenie protestu co przedłuży procedurę przetargową. W myśl przepisów o finansach publicznych wydatki w jednostce budżetowej powinny być dokonywane w sposób oszczędny i celowy, przyjęcie zaś zawyżonej stawki VAT tj. 22% od planowanego zadania może narazić jednostkę na niegospodarność.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00