Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 13.10.2009, sygn. ITPP2/443-617/09/EŁ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-617/09/EŁ

Stawka podatku obowiązująca przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu zębów sztucznych (będących wyrobami medycznymi) i ich dostawie na terytorium kraju.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 27 lipca 2009 r. (data wpływu 28 lipca 2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku obowiązującej przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu zębów sztucznych i ich dostawie na terytorium kraju -jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 lipca 2009 r. wpłynął wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku obowiązującej przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu zębów sztucznych i ich dostawie na terytorium kraju.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka jest bezpośrednim importerem akrylowych sztucznych zębów, produkowanych w Republice Czeskiej. Do transakcji tym towarem Spółka stosuje w chwili obecnej stawkę podatku w wysokości 22%, ze względu na wątpliwość, czy zęby akrylowe należy objąć stawką 22%, ponieważ ustawodawca wyłączył je z poz. 101 załącznika nr 3 do ustawy, czy też stawką podatkową w wysokości 7%, gdyż zęby te są wyrobem medycznym i mieszczą się w poz. 106 załącznika nr 3. Zwolnienie przedmiotowe, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 14 ustawy, nie ma zastosowania, ponieważ dostawa sztucznych zębów nie jest wykonana przez dentystów oraz techników dentystycznych zatrudnionych w firmie prowadzonej przez Spółkę. Symbolem PKWiU używanym obecnie dla obrotu zębami jest 33.10.17-53.00. Zgodnie z poz. 106 załącznika nr 3 do ustawy, stawkę 7% można stosować bez względu na symbol PKWiU dla wyrobów medycznych w rozumieniu ustawy o wyrobach medycznych, dopuszczonych do obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, innych niż wymienione w pozostałych pozycjach załącznika. Zęby akrylowe produkowane w Republice Czeskiej są wyrobem medycznym w rozumieniu ustawy o wyrobach medycznych dopuszczonych do obrotu na terytorium Polski, zgodnie z unormowaniami tejże ustawy. Przy czym kwalifikacja wyrobu do kategorii wyrobów medycznych dokonywana jest na gruncie przepisów innych niż regulacje wynikające z ustawy o podatku o podatku od towarów i usług. Przepisy przywoływanej ustawy nie zawierają bowiem unormowań dotyczących zasad klasyfikacji danego towaru do wyrobu medycznego. Powyższe zasady dotyczące klasyfikacji i kwalifikacji wyrobów medycznych określone zostały w przepisach ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o wyrobach medycznych (Dz.U. Nr 93, poz. 896 ze zm.). W oparciu o art. 15 ustawy o wyrobach medycznych, klasyfikację i kwalifikację wyrobu medycznego przeprowadza wytwórca. Z przepisu art. 3 ust. 1 pkt 17 tej ustawy wynika, iż to wytwórca decyduje, czy wyrób jest wyrobem medycznym, czy też nim nie jest zgodnie z przewidywanym przeznaczeniem tego wyrobu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00