Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.10.2009, sygn. ITPB2/415-579/09/ENB, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB2/415-579/09/ENB
Czy zgodnie z treścią art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych/nieodpłatne przekazanie Magazynu rozrywkowo-reklamowego Abonentom Spółki skorzysta z określonego w tym przepisie zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 26 czerwca 2009 roku (data wpływu 9 lipca 2009 roku) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 lipca 2009 roku został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka jest jednym z czołowych dostawców usług łączącej w jednym pakiecie: telewizję, szerokopasmowy dostęp do Internetu oraz telefonię stacjonarną. Spółka jest liderem wśród operatorów telewizji kablowej na większości lokalnych rynków, na których świadczy usługi. Od 2006 roku Spółka jest notowana na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Aktualnie Spółka planuje wdrożenie nowego projektu mającego na celu promowanie produktu jakim jest telewizja kablowa oraz zyskanie tym samym lojalności i zapewnienia dalszej, dobrej współpracy z dotychczasowymi Abonentami Spółki. Zgodnie z podstawowym założeniem nowej inicjatywy I planuje rozpocząć wydawanie magazynu lifestylowego, którego odbiorcami będą Abonenci Spółki. Magazyn będzie im udostępniany nieodpłatnie. Planowany nakład to około trzysta tysięcy egzemplarzy. Gazeta, której wydawcą planuje być Spółka będzie miała charakter rozrywkowo - reklamowy. Zgodnie z założeniami projektu, magazyn będzie dwu-miesięcznikiem i zawierał będzie treści typowe dla gazet tego rodzaju, czyli znajdą się w nim działy dotyczące zagadnień związanych z modą, urodą, podróżami, a także takie działy jak plotki ze świata showbiznesu, motoryzacja, film czy wydarzenia sportowe. Magazyn będzie w swojej treści zawierał także reklamy dwojakiego rodzaju: bezpośrednie i pośrednie. Reklamy bezpośrednie będą dotyczyły ogólnie I i przyjmą postać np. informacji o nowych promocjach oferowanych stałym Abonentom. Reklamy o charakterze pośrednim będą dotyczyły konkretnych produktów nie związanych bezpośrednio z działalnością Spółki lecz oznaczonych informacją, że więcej na ich temat można będzie dowiedzieć się za pośrednictwem konkretnych kanałów telewizyjnych dostępnych w ofercie programowej I. Co więcej, np. w dziale film znajdą się opisy filmów, reportaży itp. oznaczonych informacją na jakim kanale telewizyjnym emitowanym przez I będzie można go zobaczyć i o jakim czasie. W przypadku organizowania przez I imprez promocyjnych różnego rodzaju (np. plenerowych) w Magazynie w odpowiednim dziale znajdą się także informacje o planowanym wydarzeniu wraz z jego planowanym przebiegiem.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right