Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.07.2009, sygn. ITPP1/443-418b/09/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-418b/09/MN
Czynność wniesienia przez Gminę aportu w postaci budynków i lokali, stanowi odpłatną dostawą towarów podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, przy czym dostawa ta korzysta zwolnienia określonego w art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku od towarów i usług. Jednakże Gmina, przy spełnieniu warunków określonych w art. 43 ust. 10 i 11 tej ustawy, będzie mogła wybrać opcję opodatkowania tej transakcji, czyniąc opisaną dostawę opodatkowaną wg stawki podstawowej w wysokości 22%.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 5 maja 2009 r. (data wpływu 6 maja 2009 r.) uzupełnionym pismem z dnia 17 lipca 2009 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności wniesienia aportu przez Gminę do spółki gminnej w postaci budynków, budowli lub ich części, przy nabyciu których przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego oraz możliwości rezygnacji ze zwolnienia od podatku, określonego w art. 43 ust. 10 ustawy o podatku od towarów i usług
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right