Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 12.12.2008, sygn. IPPP2/443-1607/08-2/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1607/08-2/AS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 21 października 2008r. (data wpływu 27 października 2008r.) - o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazywania towarów na cele promocji i reklamy firmy - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 października 2008r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazywania towarów na cele promocji i reklamy firmy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest zarejestrowanym podatnikiem VAT. Przy prowadzeniu działalności gospodarczej firma dokonuje zakupów towarów, które następnie przekazuje nieodpłatnie na cele reklamy oraz promocji swojego przedsiębiorstwa. Towary te (telefony, plecaki, długopisy, kubki i inne) opatrzone są znakami handlowymi firmy (logo). Nieodpłatne przekazanie towarów z logo firmy wpływa zarówno na kształtowanie wizerunku jednostki wśród kontrahentów i potencjalnych klientów, ale przede wszystkim prowadzi do upowszechniania się i umacniania marki firmy oraz utrwalania więzi odbiorców produktów firmy z nią samą. Tym samym przekazywanie towarów oznaczonych logo jest działaniem mającym na celu reklamę firmy i jej produktów oraz służy zwiększeniu obrotu z tytułu sprzedaży produktów firmy. Przy nabyciu towarów przekazywanych następnie nieodpłatnie na cele promocji i reklamy, firma dokonuje odliczenia podatku naliczonego VAT. Wartość jednostkowa netto przekazywanych towarów jest zróżnicowana. Wśród przekazywanych nieodpłatnie gadżetów reklamowych są towary, których jednostkowa cena nie przekracza 5 zł i przekazanie to mieści się w pojęciu prezentu małej wartości, ale wśród towarów tych są także takie, których jednostkowa wartość przekracza kwoty 5 zł i 100 zł nie kwalifikując się tym samym do pojęcia prezentu małej wartości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00