Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 01.07.2008, sygn. IPPP1-443-626/08-2/BS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-626/08-2/BS

Dot. ustalenia podstawy opodatkowania z tytułu nieodpłatnego przekazania towarów na rzecz organizacji pożytku publicznego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, reprezentowanej przez pełnomocnika Pana .., przedstawione we wniosku z dnia 28 marca 2008 r. (data wpływu: 2 kwietnia 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalania podstawy opodatkowania z tytułu nieodpłatnego przekazania towarów na rzecz organizacji pożytku publicznego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 kwietnia 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalania podstawy opodatkowania z tytułu nieodpłatnego przekazania towarów na rzecz organizacji pożytku publicznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest podmiotem prowadzącym działalność w zakresie produkcji wysokiej klasy słodyczy. W ramach swojej działalności Spółka wspiera także działalność dobroczynną, przekazując część wytwarzanych produktów żywnościowych organizacjom pożytku publicznego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 ze zm.). Produkty te są przeznaczane wyłącznie na cele działalności charytatywnej prowadzonej przez te organizacje.

Przekazywane produkty żywnościowe można podzielić na dwie kategorie. Pierwszą z nich (dalej pierwsza kategoria) stanowią produkty, których okres przydatności do spożycia jest krótszy, lub równy jednemu miesiącowi, jednak dłuższy niż trzy dni. Dbając o najwyższą jakość dostarczanych produktów oraz wizerunek Spółki, Wnioskodawca nigdy nie dokonuje odpłatnych dostaw tej kategorii towarów do kontrahentów. Towary takie nie są więc przedmiotem obrotu, a jedynymi potencjalnymi ich odbiorcami zawsze na skutek nieodpłatnej dostawy są organizacje pożytku publicznego. Stanowi to, w świetle informacji posiadanych przez Spółkę, dość powszechną praktykę wśród producentów renomowanych słodyczy. Rynek takich produktów o znacząco krótkim terminie przydatności do spożycia na tym etapie sprzedaży praktycznie nie istnieje. Produkty takie nie są bowiem wprowadzane do obrotu handlowego. Zamiast tego są bądź utylizowane, bądź jak w przypadku będącym przedmiotem wniosku przekazywane nieodpłatnie organizacjom pożytku publicznego, które zgłaszają takie zapotrzebowanie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00