Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.10.2008, sygn. IPPP2/443-1179/08-2/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1179/08-2/MS
Czy przyznanie premii pieniężnej (bonus) powinno być przez Sp.zo.o. udokumentowane fakturą VAT czy też notą księgową ?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 21 lipca 2008r. (data wpływu 24 lipca 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania premii pieniężnej - jest nieprawidłowe
UZASADNIENIE
W dniu 24 lipca 2008r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania premii pieniężnej.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka X prowadzi działalność handlową m.in. w zakresie sprzedaży towarów klasyfikowanych jako wyroby medyczne ( dla stomatologii i techniki dentystycznej) i innych materiałów i urządzeń z tej dziedziny - produkowanych przez Sp.zo.o. a importowanych przez spółkę. Spółka realizuje swoją działalność na terenie kraju głównie poprzez zawieranie umów współpracy z partnerami handlowymi. Wykonywanie wyżej wskazanych umów polega m.in. na tym, że partnerzy handlowi we własnym imieniu i na własny rachunek sprzedają wyroby produkcji Sp.zo.o. (materiały i urządzenia dla stomatologii i techniki dentystycznej), po wcześniejszym nabyciu ich od Sp.zo.o. w ramach wyżej o kreślonych umów współpracy, w celu zwiększenia sprzedaży, Sp.zo.o. ma zamiar przyznawać partnerom handlowym roczne premie pieniężne (bonusy) - po zawarciu aneksu określającego warunki; przy czym ich przyznanie i wysokość uzależnione będą głównie od wysokości obrotów uzyskanych w danym roku z uwzględnieniem przeprowadzonych działań marketingowych i promocyjnych oraz terminowości regulowania zobowiązań.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right