Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 17.09.2008, sygn. IP-PP2-443-980/08-2/ASi, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IP-PP2-443-980/08-2/ASi

Czy w opisanych przypadkach Spółka ma obowiązek opodatkować towar nieodpłatnie przekazany w ramach akcji promocyjnych, czy jest to czynność niepodlegająca działaniu ustawy o VAT? Czy rozwiązanie sprzedaż towaru za złotówkę może być kwestionowane przez organ podatkowy, jako czynność powodująca zaniżenie wysokości zobowiązania podatkowego z tytułu podatku należnego od towarów i usług?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 16 czerwca 2008r. (data wpływu 20 czerwca 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania klientom towarów w ramach akcji promocyjnej oraz sprzedaży towaru za złotówkę - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 czerwca 2008r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania klientom towarów w ramach akcji promocyjnej oraz sprzedaży towaru za złotówkę.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Spółka prowadzi działalność handlową w zakresie hurtowej sprzedaży artykułów spożywczych (pieczywo chrupkie, krakersy, tosty, makarony, sosy). W ramach działań promocyjnych Spółka przekazuje nieodpłatnie swój towar jako:

  1. upust progowy - przyznawany jest, gdy kontrahent osiągnie określony w umowie lub porozumienia poziom zakupów,
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00