Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.07.2008, sygn. IP-PP2-443-638/08-4/IK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IP-PP2-443-638/08-4/IK
W jaki sposób należy ustalić podstawę opodatkowania VAT z tytułu towarów przekazywanych przez Spółkę w ramach wyżej opisanych aktywności promocyjnych oraz mających charakter wsparcia sprzedaży obowiązującej od 1 stycznia 2008 r. nowelizacji przepisów o VAT.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 16 kwietnia 2008r. (data wpływu 18 kwietnia 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
wszelkiego wydania towarów związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa, w tym sprzedaży premiowej, upominków dla kontrahentów, sprzedaży towarów za 1 grosz oraz zużycia towarów w ramach degustacji - jest prawidłowe
UZASADNIENIE
W dniu 18 kwietnia 2008r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie podstawy opodatkowania VAT z tytułu towarów przekazywanych w ramach aktywności promocyjnych oraz mających charakter wsparcia sprzedaży.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Zakłady (dalej Spółka) są producentem wysokoprocentowych napojów alkoholowych. W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą Spółka podejmuje różnego rodzaju akcje polegające na promocji wsparciu sprzedaży alkoholi produkowanych przez Spółkę. Działania Spółki w tej dziedzinie można podzielić na następujące grupy:
- Wsparcie sprzedaży polegające na nieodpłatnym wręczeniu towaru znajdującego się w ofercie handlowej spółki kontrahentom z którymi spółka pozostaje w stałych relacjach handlowych tj. hurtownikom lub dystrybutorom. Przekazanie towarów następuje w tym przypadku w trakcie stałych wizyt przedstawiciel handlowych w tych punktach. Celem wizyty przedstawiciela handlowego jest przede wszystkim upewnienie się czy punkty te są należycie zaopatrzone we wszystkie produkty znajdujące się w ofercie handlowej Spółki oraz czy są odpowiednio wyeksponowane. Przedstawiciele handlowi w trakcie tych wizyt zbierają również informacje na temat oceny sprzedawanych przez Spółkę produktów oraz zapotrzebowania na jej produkty w danym regionie kraju w najbliższym okresie czasu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right