Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 03.07.2008, sygn. IP-PP2-443-907/08-4/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IP-PP2-443-907/08-4/AS

Czy premie pieniężne wypłacane przez Spółkę na rzecz Agencji stanowią wynagrodzenie za świadczenie przez te Agencje usług podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT? Czy Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego VAT wykazanego na fakturach VAT wystawionych przez Agencje dla udokumentowania premii pieniężnych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 03 czerwca 2008r. (data wpływu 09 czerwca 2008r., uzupełniony pismem z dnia 25 czerwca 2008r. (data wpływu 27 czerwca 2008r.) - o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych oraz prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony na podstawie faktur VAT dokumentujących premie pieniężne - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 09 czerwca 2008r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych oraz prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony na podstawie faktur VAT dokumentujących premie pieniężne.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność w zakresie planowania, zakupu i sprzedażą czasu i powierzchni reklamowej w internecie. Sprzedaż powierzchni reklamowej w ramach prowadzonego przez Spółkę działalności dokonywane jest w istotnej mierze na rzecz podmiotów prowadzących działalność w charakterze domów mediowych, agencji reklamowych i podobnych podmiotów (Agencje), które działają na rzecz firm zlecających przygotowanie i przeprowadzenie kampanii reklamowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00