Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 23.04.2008, sygn. IPPP1/443-667/08-2/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-667/08-2/AW

Spółka wnosi o potwierdzenie, że świadczenia wykonywane przez Spółkę na rzecz dostawców towarów, określane jako marketingowe usługi okolicznościowe, stanowią usługi w rozumieniu przepisów ustawy o VAT i jako takie podlegają opodatkowaniu podstawową 22% stawką podatku VAT oraz dokumentowaniu fakturami VAT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 07.04.2008 r. (data wpływu 09.04.2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania świadczonych marketingowych usług okolicznościowych za usługi podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, które należy dokumentować fakturą VAT jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 09.04.2008 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania świadczonych marketingowych usług okolicznościowych za usługi podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, które należy dokumentować fakturą VAT.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka (zwana w dalszej części Spółką lub Odbiorcą) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży sprzętu RTV i AGD. Sprzedaż dokonywana jest w placówce sprzedaży detalicznej (markecie) na terenie kraju.

Oprócz działalności polegającej na sprzedaży towarów Spółka prowadzi akcje reklamowe/marketingowe mające na celu promocję określonych marek lub towarów nabywanych od swoich dostawców (dalej: Dostawcy).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00