Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.04.2008, sygn. IP-PP2-443-132/08-2/AZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IP-PP2-443-132/08-2/AZ
Czy przyznanie rabatu oraz bonusów za osiągnięcie określonego poziomu zakupu wyrobów Spółki przez kontrahenta, może być uznane za świadczenie usługi przez kontrahenta polegającej na określonym jego zachowaniu, pozwalającym spełnić dodatkowe warunki stawiane przez Spółkę uprawniające do uzyskania wynagrodzenia, a przez to czynność podlegałaby opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 28 stycznia 2008r. (data wpływu 30 stycznia 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania rabatów/bonusów - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30 stycznia 2008r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania rabatów/bonusów.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca podpisał umowę handlową z kontrahentem, w której postanowiono, że w celu zmotywowania kontrahenta do zintensyfikowania zakupów wyrobów Wnioskodawcy kontrahent ma prawo do bonusów i/lub rabatów na warunkach określonych w załączniku do umowy Uzgodnienia handlowe.
W świetle postanowień zawartych w Uzgodnieniach handlowych Spółka przyznaje kontrahentowi określone rabaty w sytuacji gdy kontrahent zrealizuje określony poziom zakupów wyrobów Spółki, który jest określony w Uzgodnieniach handlowych. Ponadto Spółka przyzna kontrahentowi bonusy premiując w ten sposób przekroczenie przez kontrahenta wskazanych w Uzgodnieniach handlowych, określonych kwotowo wartości zakupionych towarów. Bonusy rozliczane są w okresach półrocznych oraz rocznych w zależności od rodzaju zakupionych przez kontrahenta wyrobów Spółki. System bonusowy służy zwiększeniu atrakcyjności marżowej poszczególnych linii produktowych i nie jest narzędziem kreacji ceny.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right