Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.01.2008, sygn. IP-PP2-443-587/08-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IP-PP2-443-587/08-2/MK
Czy prawidłowym jest wystawianie i otrzymywanie faktur VAT w związku z udzieleniem i otrzymaniem przez Spółkę premii pieniężnych? Czy przypadku zmiany stanowiska Ministerstwa Finansów spółka będzie zobowiązana do korekt wcześniejszych rozliczeń dokonanych w oparciu o stanowisko Min. Fin. wyrażone w powołanym wyżej piśmie? Czy w świetle nowelizacji z dniem 1 stycznia 2008 r. przepisów art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy o VAT należy przyjąć, że premia pieniężna stanowić będzie usługę a spółka zachowa prawo do odliczenia podatku naliczonego na dotychczasowych zasadach?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 12 listopada 2007 r. (data wpływu 19 listopada 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udzielania i otrzymywania przez Spółkę premii pieniężnych - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 listopada 2007 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udzielania i otrzymywania przez Spółkę premii pieniężnych.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujący stan faktyczny.
Spółka z zajmuje się hurtową sprzedażą artykułów spożywczych oraz chemii gospodarczej i jest jednym z największych tego typu podmiotów w kraju. Spółka zawiera ze swoimi odbiorcami porozumienia, w których szczegółowo określony zostaje poziom obrotów uprawniający do otrzymania premii pieniężnej ze strony Spółki. Z uwagi na szeroki asortyment oferowanych towarów (od szybkozbywalnych, do towarów mających długie terminy przydatności do spożycia), okresy rozliczeniowe nie są ujęte jednolicie, co oznacza że w praktyce premie pieniężne (bonusy) dla poszczególnych odbiorców są ustalane za okresy miesięczne, kwartalne, półroczne i roczne. Po zakończeniu okresu rozliczeniowego kontrahent otrzymuje od spółki informację o wysokości osiągniętego w okresie rozliczeniowym obrotu i na tej podstawie wystawia jako usługodawca fakturę VAT na Spółkę na zasadach ogólnych. W sytuacji, gdy Spółka jest dostawcą towarów otrzymuje od odbiorcy/kontrahenta fakturę, w której dokumentowana jest wysokość udzielonej mu premii powiększona o 22% podatku VAT. Analogiczne zasady występują w sytuacji, gdy Spółka jest odbiorcą towarów od swoich dostawców.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right