Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.12.2008, sygn. ILPP1/443-1108/08-3/AT, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-1108/08-3/AT
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz.770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko S.A. przedstawione we wniosku z dnia 20 listopada 2008 r. (data wpływu: 24 listopada 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku czynności polegających na obsłudze sekurytyzowanych wierzytelności jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 listopada 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku czynności polegających na obsłudze sekurytyzowanych wierzytelności.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
S.A. (dalej Spółka) zawarła z () Funduszem Inwestycyjnym Zamkniętym (dalej Fundusz) umowę o obsługę określonych wierzytelności (dalej: Umowa), na podstawie której świadczyć będzie na rzecz Funduszu usługi polegające na obsłudze posiadanych i nabywanych przez Fundusz sekurytyzowanych wierzytelności oraz prowadzenia ewidencji analitycznej wierzytelności.
Aktywa będące przedmiotem Umowy ze Spółką nabywane będą przez Fundusz, co do zasady, w dużych portfelach rzędu kilkuset wierzytelności.
Ze względu na dużą liczbę nabywanych w portfelach wierzytelności, w trakcie ustalania ceny nabycia portfela Fundusz nie będzie zwykle dokonywał weryfikacji jakości każdej z wierzytelności z osobna, lecz będzie działał w oparciu o przyjęte założenie dotyczące całej grupy nabywanych wierzytelności. Cena nabycia ustalana będzie zatem przez Fundusz często na podstawie wyceny całego portfela, a nie poszczególnych wierzytelności. Ryzyko ekonomiczne będzie spoczywało na Funduszu. W przypadku wierzytelności złej jakości dla maksymalizacji wartości aktywów Funduszu, konieczne będą aktywne działania mobilizujące dłużników do rozpoczęcia i kontynuowania spłat przeterminowanych wierzytelności.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right