Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 07.10.2008, sygn. ILPP1/443-670/08-4/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-670/08-4/KG

Czy Wnioskodawca (najemca) powinien obciążyć wynajmującego kosztami remontu na zasadzie refakturowania, wystawiając fakturę VAT? Jeżeli tak, to czy Spółka może odliczyć podatek naliczony od refakturowanej części kosztów?


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej reprezentowanej przez pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 30 czerwca 2008 r. (data wpływu 7 lipca 2008 r.) uzupełnionym pismem z dnia 25 sierpnia 2008 r. (data wpływu 1 września 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie refakturowania jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 7 lipca 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie refakturowania. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 25 sierpnia 2008 r. o pełnomocnictwo.


W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Głównym przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest świadczenie usług w zakresie pośrednictwa finansowego pozostałego, gdzie indziej niesklasyfikowanego, zwolnione od podatku od towarów i usług. W celu realizacji tych usług Spółka wynajmuje lokale płacąc za nie czynsz. W jednym z nich, za zgodą wynajmującego, Zainteresowany przeprowadził remont, za który został obciążony przez wykonawcę (podatnika podatku od towarów i usług) kosztami robót, na podstawie faktur VAT. Na podstawie ustnych uzgodnień wynajmujący zobowiązał się do pokrycia części kosztów i zaliczenia ich na poczet czynszu. Wnioskodawca wystosował pismo z uzgodnionymi wcześniej kosztami, a po jego zaakceptowaniu przez wynajmującego, notę księgową. Wynajmujący zażądał jednak wystawienia faktury VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00