Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.07.2008, sygn. ILPP2/443-310/08-5/ISN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-310/08-5/ISN
Czy przekazanie produktów Spółki na cele związane z prowadzonym przez nią przedsiębiorstwem powinno, na podstawie przepisów ustawy o VAT, zostać zaklasyfikowane jako czynność niepodlegająca opodatkowaniu VAT z jednoczesnym zachowaniem prawa do odliczenia podatku naliczonego, związanego z nabyciem przekazywanych towarów?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej reprezentowanej przez Pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 4 kwietnia 2008 r. (data wpływu 7 kwietnia 2008 r.) uzupełnionym pismami z dnia 19 maja 2008 r. (data wpływu 23 maja 2008 r.) oraz z dnia 27 czerwca 2008 r. (data wpływu 30 czerwca 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieodpłatnego przekazania towarów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 kwietnia 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieodpłatnego przekazania towarów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego.
Wniosek został uzupełniony pismami z dnia 19 maja 2008 r. (data wpływu 23 maja 2008 r.) o doprecyzowanie stanu faktycznego przedstawionego we wniosku oraz z dnia 27 czerwca 2008 r. (data wpływu 30 czerwca 2008 r.) o adres do korespondencji.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest producentem i dystrybutorem szerokiej gamy produktów alkoholowych, obejmujących m.in.: wódki, likiery, koniaki, whisky, wina, brandy etc. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej współpracuje z wieloma kontrahentami. W celu zwiększenia sprzedaży podejmuje szereg działań o charakterze promocyjnym i reklamowym. Działania te, niezbędne z uwagi na specyfikę rynku, na którym Spółka prowadzi działalność i ograniczenia prawne, mają istotne i bezpośrednie przełożenie na poziom osiąganych przez nią przychodów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right