Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.05.2008, sygn. ILPP2/443-170/08-2/MR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-170/08-2/MR

Czy nieodpłatne przekazanie nagród, gadżetów lub innych upominków stanowiących formę reklamy Spółki, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, gdy Spółce przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego?


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 14 lutego 2008 r. (data wpływu 19 luty 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania nagród, gadżetów lub innych upominków stanowiących formę reklamy Spółki jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 19 lutego 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania nagród, gadżetów lub innych upominków stanowiących formę reklamy Spółki.


W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka jest firmą handlową, zajmującą się sprzedażą towarów. W związku z uatrakcyjnieniem swojej oferty prowadzi działalność promocyjną. W tym celu Spółka przekazuje swoim kontrahentom (hurtowniom) oraz bezpośrednim konsumentom, nieodpłatnie wyroby Spółki (kawa) oraz gadżety (parasolki, długopisy, kubki), upominki (koszulki), ekspresy do kawy (nagrody w konkursie dla konsumentów) i inne towary wizualizujące jej markę.

Ponadto Wnioskodawca informuje, że wnioskiem z dnia 2 lutego 2005 r. wystąpił do Naczelnika Pierwszego Wielkopolskiego Urzędu Skarbowego w Poznaniu o wydanie pisemnej interpretacji, czy opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega nieodpłatne przekazanie lub zużycie na cele reprezentacji i reklamy towarów, w związku z brzmieniem art. 7 ust. 2 i 3 ustawy o VAT. Organ podatkowy postanowienie wydał w dniu 25 kwietnia 2005 r. nr ZP/443-57/1/05. Jednakże wobec faktu, iż cyt. przepis uległ zmianie od dnia 1 czerwca 2005 r., jak również zmieniły się od 1 stycznia 2007 r. przepisy dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie nie uznania za koszt uzyskania przychodów wydatków na reprezentację (Dz. U. z 2006 r. Nr 217, poz. 1588), Spółka ma prawo do otrzymania interpretacji według stanu prawnego obowiązującego po tej dacie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00