Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 05.11.2008, sygn. IBPP3/443-581/08/AŚ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-581/08/AŚ

możliwości zastosowania zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług sprzedaży budynków wraz z gruntem na rzecz ich dzierżawców

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 5 sierpnia 2008r. (data wpływu 12 sierpnia 2008r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług sprzedaży budynków wraz z gruntem na rzecz ich dzierżawców tj. Niepublicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 sierpnia 2008r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług sprzedaży budynków wraz z gruntem na rzecz ich dzierżawców tj. Niepublicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Gmina na podstawie decyzji komunalizacyjnych, które uprawomocniły się w latach 1991-2003, jest właścicielem 20 budynków, w których mieszczą się przychodnie lekarskie.Do 2005r. nieruchomości te były przekazane Samodzielnym Publicznym Zakładom Opieki Zdrowotnej do bezpłatnego użytkowania, w drodze umowy użytkowania. Nieodpłatne przekazanie przez Gminę budynków nastąpiło na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 5 ustawy o samorządzie gminnym. W celu realizacji zadań własnych gmina może tworzyć jednostki organizacyjne (art. 9 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym). Takimi jednostkami były Samodzielne Publiczne Zakłady Opieki Zdrowotnej. Ponieważ nieodpłatne przekazanie tym jednostkom budynków nie podlegało opodatkowaniu podatkiem VAT, to Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego zawartego w cenie zakupu dotyczące budynków, gdyż nie wystąpił związek poniesionych zakupów z czynnościami opodatkowanymi. W 2005r. w związku z prywatyzacją służby zdrowia powstały Niepubliczne Zakłady Opieki Zdrowotnej. Majątek ruchomy został sprzedany, a majątek nieruchomy Gmina odpłatnie wydzierżawiła przychodniom. Przeprowadzone modernizacje budynków w żadnym przypadku nie przekroczyły 30% ich wartości początkowej. Obecnie Gmina zamierza sprzedać przedmiotowe budynki wraz z gruntem na rzecz Niepublicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00