Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 07.10.2008, sygn. IBPP3/443-493/08/DG, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-493/08/DG

Czy Wnioskodawca prawidłowo rozlicza to wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów oraz wiążące się z tym nabyciem obowiązki sporządzania deklaracji VAT-7 oraz informacji podsumowujących VAT-UE oraz czy Wnioskodawca ma obowiązek poinformowania Urzędu Skarbowego o upoważnieniu Agencji niemieckiej do dokonywania odpraw na terenie Niemiec zaimportowanego wcześniej towaru od szwajcarskiego kontrahenta, który nie jest zarejestrowanym podatnikiem VAT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 30 czerwca 2008r. (data wpływu 8 lipca 2008r.), uzupełnionym pismem z dnia 21 lipca 2008r. (data wpływu 24 lipca 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozliczenia transakcji nabycia towarów od kontrahenta ze Szwajcarii, w sytuacji gdy import miał miejsce na terytorium Niemiec, a następnie towar ten przemieszczono do kraju - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 lipca 2008r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 21 lipca 2008r. (data wpływu 24 lipca 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozliczenia transakcji nabycia towarów od kontrahenta ze Szwajcarii, w sytuacji gdy import miał miejsce na terytorium Niemiec, a następnie towar ten przemieszczono do kraju.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca nabywa od szwajcarskiej firmy towar. Odprawa celna tego towaru zostaje dokonana na terenie Unii Europejskiej w Niemczech. Odprawy tej dokonuje agencja spedycyjna, będąca zarejestrowanym podatnikiem VAT. Agencja ta jest przedstawicielem podatkowym Wnioskodawcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00