Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 21.07.2008, sygn. IBPB2/415-759/08/MCZ (KAN-4077/04/08), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPB2/415-759/08/MCZ (KAN-4077/04/08)

W którym kraju, Polsce czy Norwegii powinien zostać opodatkowany dochód osób oddelegowanych do pracy w Norwegii?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana W.K. przedstawione we wniosku z dnia 08 kwietnia 2008r. (data wpływu do tut. Biura 21 kwietnia 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zasad opodatkowania wynagrodzenia pracowników kierowanych do pracy w Norwegii - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 kwietnia 2008r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zasad opodatkowania wynagrodzenia pracowników kierowanych do pracy w Norwegii.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi na terenie Polski działalność gospodarczą, której przedmiotem jest między innymi produkcja drewna i wyrobów z drewna oraz świadczenie usług związanych z organizacją wyjazdów do pracy za granicą. W dniu 4 stycznia 2007r. zawarł on umowę z firmą z Norwegii. Umowa obejmowała prace w zakresie doniczkowania, pakowania i rozmieszczenia roślin. Prace te wnioskodawca wykonywał na terenie Norwegii w okresie od 4 stycznia do 23 grudnia 2007r. nie będąc jednocześnie zakładem w myśl art. 5 polsko-norweskiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania. W tym czasie wnioskodawca zatrudniał polskich pracowników, których do ww. pracy kierował na zasadach delegacji służbowych. Wynagrodzenia tym osobom płacone były w polskich złotych przez jego firmę w wysokości przez niego określonej i od tego wynagrodzenia potrącał zaliczki na podatek dochodowy zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych i odprowadzał na rachunek właściwego urzędu skarbowego. Zgodnie z ww. umową z dnia 4 stycznia 2007r. przy wykonywaniu usług obowiązywała zasada przestrzegania norweskiego ustawodawstwa i przepisów. Obowiązek instruowania, wyposażenia stanowiska pracy i zapewnienia narzędzi i materiałów koniecznych do wykonania pracy oraz kontroli pracownika spoczywał po stronie firmy norweskiej. Czas pobytu pracowników na terenie Norwegii nie przekraczał 183 dni w ciągu roku podatkowego. Ponadto zgodnie z obowiązującym w Norwegii prawem zgłaszane były w tamtejszych urzędach podatkowych przychody i stan rodzinny każdego z delegowanych pracowników za okres ich pracy w Norwegii, a na ich podstawie osoby te otrzymały wezwania do uregulowania należności podatkowych (odpowiednie wezwania w tym zakresie osoby te otrzymały za pracę w 2006r.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00