Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 15.05.2008, sygn. IBPP2/443-369/07/BW (KAN-3831/04/08), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-369/07/BW (KAN-3831/04/08)

Czy fakt udzielenia premii pieniężnej niezwiązanej z konkretną dostawą jest czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 26 marca 2008r. (data wpływu 15 kwietnia 2008r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czy fakt udzielenia premii pieniężnej niezwiązanej z konkretną dostawą jest czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 kwietnia 2008r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czy fakt udzielenia premii pieniężnej niezwiązanej z konkretną dostawą jest czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca zajmuje się świadczeniem usług fotograficznych. W swojej działalności stosuje szereg działań promocyjnych mających na celu intensyfikację sprzedaży. Jedną z form działań promocyjnych stosowanych przez niego jest udzielanie kontrahentom, któryż osiągnęli w kontaktach handlowych z nim, w określonym odstępie czasowym odpowiedni poziom obrotów, premii pieniężnych. Premie przyznawane w przedstawionych powyżej okolicznościach nie są powiązane z żadną konkretną dostawą, gdyż jak wskazano powyżej przyznawane są dopiero po osiągnięciu przez kontrahenta odpowiednio wysokich obrotów w danym przedziale czasowym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00