Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.04.2008, sygn. IBPP2/443-39/08/RSz/KAN-553/01/08/KAN-3747/04/08, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-39/08/RSz/KAN-553/01/08/KAN-3747/04/08

Czy stanowisko Wnioskodawcy odnośnie rozliczenia otrzymywanej prowizji w oparciu o noty księgowe jest prawidłowe?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Firmy P., przedstawione we wniosku z dnia 9 stycznia 2008r. (data wpływu 18 stycznia 2008r.), uzupełniony pismem z dnia 11 kwietnia 2008r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług odnośnie rozliczenia otrzymywanej prowizji z tytułu zrealizowanych zakupów węgla w oparciu o noty księgowe - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 stycznia 2008r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług odnośnie rozliczenia otrzymywanej prowizji z tytułu zrealizowanych zakupów węgla w oparciu o noty księgowe.
Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 11 kwietnia 2008r.

W przedmiotowym wniosku zostały przedstawione następujące zdarzenia przyszłe:

1. Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą m.in. na sprzedaży węgla. Wnioskodawca nabywa węgiel u jego producenta - K. W. S.A. w K. - faktycznego monopolisty na rynku produkcji węgla. Zgodnie z zaproponowaną przez producenta wszystkim dealerom, w tym Wnioskodawcy, nową umową dotyczącą zasad nabywania węgla, Wnioskodawcy w zależności od skali zakupów (przekroczenia określonej wysokości obrotu) węgla w danym miesiącu przysługiwać będzie prowizja naliczana od ceny netto sprzedawanego węgla. Prowizja będzie wynosiła od 6% do 9%, a jej wysokość uzależniona będzie od wielkości zakupów węgla w danym miesiącu i okresu, w którym dokonywane będą zakupy. Np. prowizja w wysokości 8% za zakupy pomiędzy 1000 a 5000 ton węgla w miesiącach lll-IV i XI-XII, i w wysokości 6% za zakupy powyżej 5000 ton, w tym samym okresie. Wnioskodawca przewidując historycznie możliwą do sprzedaży ilość węgla ma zamiar nabywać ten towar za 364 zł netto (plus podatek od towarów i usług według obowiązującej stawki) za tonę, natomiast sprzedawać odbiorcom za 347 zł netto (plus podatek od towarów i usług według obowiązującej stawki) za tonę. Na faktyczny zarobek pozwoli, bowiem Wnioskodawcy udzielona przez producenta prowizja.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00