Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 21.03.2008, sygn. IBPP1/443-574/07/AZ/KAN-3047/07/1820/08, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-574/07/AZ/KAN-3047/07/1820/08

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej K., przedstawione we wniosku z dnia 12 grudnia 2007r. (data wpływu 17 grudnia 2007r.), uzupełnionym pismem z dnia 20 lutego 2008r. (data wpływu 22 lutego 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych, prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawionych przez kontrahentów, którzy otrzymali premie pieniężne oraz obowiązku dokonania korekt wcześniejszych rozliczeń w przypadku zmiany interpretacji organów podatkowych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 grudnia 2007r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych, prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawionych przez kontrahentów, którzy otrzymali premie pieniężne oraz obowiązku dokonania korekt wcześniejszych rozliczeń w przypadku zmiany interpretacji organów podatkowych. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 20 lutego 2008r. (data wpływu) będącym odpowiedzią na wezwanie nr IBPP1/443-574/07/AZ z dnia 13 lutego 2008r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą na kolportażu prasy. Na podstawie umów zawieranych z kontrahentami Wnioskodawca udziela premii pieniężnych pod warunkiem, że w określonym czasie dany kontrahent zrealizuje określony obrót i dokona terminowych płatności za zrealizowane dostawy prasy. Dotychczas Wnioskodawca udzielając premii pieniężnej, otrzymywał od kontrahenta fakturę VAT.Faktura ta obejmowała kwotę netto i naliczony podatek 22% podatek VAT, których suma była równa wartości udzielonej premii. Powyższy sposób postępowania Wnioskodawca przyjął kierując się stanowiskiem Ministerstwa Finansów wyrażonym w piśmie z dnia 30 grudnia 2004r. nr PP3-812-1222/2004/AP/4026. Kierując się wykładnią Ministra Finansów Wnioskodawca z otrzymywanych faktur dokonywał odliczenia podatku naliczonego. Odmienne stanowisko w sprawie zajął Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 6 lutego 2007r., sygn. akt I FSK 94/06.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00