Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.02.2008, sygn. IBPP2/443-331/07/ICz/KAN-2562/07/11, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-331/07/ICz/KAN-2562/07/11

Jak należy potraktować wypłacaną premię pieniężną (bonus) przez sprzedawcę na rzecz kupującego?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. przedstawione we wniosku z dnia 27 listopada 2007r. (data wpływu 30 listopada 2007r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych przyznawanych nabywcom towarów w zamian za przekroczenie określonego pułapu zakupów - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 listopada 2007r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych przyznawanych nabywcom towarów w zamian za przekroczenie określonego pułapu zakupów.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (dalej sprzedawca) planuje podpisać na początku 2008 roku umowy o współpracy (dalej umowa) z większością swoich odbiorców (hurtownie i składy materiałów budowlanych, dalej kupujący). Przedmiotem umowy będzie współdziałanie stron w zakresie sprzedaży wyrobów produkowanych przez sprzedawcę (styropian, papa, biterm) oraz towarów handlowych, będących w jego ofercie (wełna szklana, xps, itp.), a także współdziałanie w celu maksymalizacji sprzedaży produktów (dalej towarów) na rzecz finalnych odbiorców (detalicznych).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00